🎯 Цел на кент | Да събереш 4 карти от еднакъв ранг. |
🏆 Как се печели | Като сигнализираш на партньора си без да те усетят противниците ви. |
💡 Специални ходове | Използването на тайни значи за комуникация с партньора. |
Кент е динамична игра на карти, която съчетава елементи на стратегия и психология. Произходът и е обвит в мистерия, но играта е позната със своето вълнуващо темпо и изисква бързи реакции. Подходяща за всяка възраст, тя предизвиква уменията на играчите да предвиждат ходовете на противника и да мислят тактически. Затова и не пропускай да се запознаеш с правилата на тази популярна игра на карти.
СЪДЪРЖАНИЕ
Кент е една от първите игри на карти, които научаваш на детските лагери и веднага става една от любимите ти. Лесните правила и структура са предразполагащи за всеки много бързо да стане експерт в играенето на kent gamе. Дори да не си чувал за подобна игра, ти трябват само 5 минути обяснение и си готов да печелиш. Да се познаваш добре с партньора ти винаги е плюс, но не ти обещава победата.
Играта кент купе (kemps) обичайно се играе от 4 човека, които биват разпределени в отбор по двама подобно на белот. Тук отборите могат да се определят от самите играчи или на случаен принцип с теглене на чоп или карти. В игра на карти кент е добре съотборниците да седнат по диагонал на масата, която играят. Отново подобно на белот, но тук не е заради самото въртене на карти, а за да наблюдаваш противника си.
За разлика от белота, за kent game ти е необходимо цяло тесте или всичките 52 карти, без жокерите. На всеки играч се раздават по 4 карти, които може да разгледа, но не и да показва на някой друг. В средата се поставят 4 карти с гръб, които биват обърнати след съгласието на всички играчи. Целта на играта е да се сдобиеш с ръка от 4 еднакви по вид карти — например четири 7-ци.
След като успееш, следва да сигнализираш на партньора си и той да обяви твоята победа като извика „кент“. Важно е да запомниш, че не можеш сам да обявиш събирането на 4 еднакви карти. Винаги партньорът ти трябва да го направи, а има 2 начина да разбере, че имаш „компот“ (четири еднакви карти). Първият е чрез тайния сигнал, който сте си измислили — в kent game не може да се прави под масата.
Например, да се подритнете е извън правилата — всеки сигнал трябва да е над повърхността на масата. Така има равни шансове някой от другия отбор да го забележи и да ви спре. Ако забележиш някой от противниците си да прави нещо, което да ти прилича на знак можеш да го спреш. Но е важно да отбележим, че ако си се заблудил точката отива за тях.
Кент започва, когато и четирите карти поставени в средата се разкрият. Всеки играч може да „изчисти“ от ръката си и да вземе някоя от току що разкритите карти. Например, ако, играейки kemps, имаш ръка от две 2-ки, вале и поп. А на полето е открита 2-ка, естествено е да „изчистиш“ карта (вале или поп) и да я вземеш.
Така ще имаш 3 еднакви карти и ще си на една бройка от кент. Разбира се, ако няма карта, която да искаш можеш да не разменяш никакви карти. След като всеки е направил размяна или е отказал такава, останалите 4 карти се „погребват“ с лицето надолу. На тяхно място се разкриват нови 4 и това се повтаря докато някой не обяви „кент купе“.
В някои краища на България при кент купе, след като се раздадат карти на играчите се обръща още една карта. Например се пада 7-ца, тя става „забранения плод“ и не може да бъде „събирана“. Тоест, никой няма право да събира 7-ци и да обявява „кент купе“ с тях. Това правило не е задължително.
Обикновено играта се играе до 10 точки, но е възможно играчите да изберат друга цифра за своя цел. След всяка врътка един от двата отбора взима по 1 точка, но има няколко начина да я вземеш. Ако си събрал 4 еднакви карти, а партньорът ти е обявил победата без да бъде спрян. Или, ако си разбрал, че някой от противниковия отбор има 4 еднакви карти и извикаш „стоп кент“.
Както вече споменахме, сигналите в kemps са от изключително значение за успеха ти в тази игра. С партньора ти трябва да си изберете такъв, който да се изпълнява над повърхността на масата, както отбелязахме по-рано. Може да бъде дума, сигнал, знак, начина, по който държиш картите си или факта, че си облизваш устните. Стига другарчето ти да го види и валидира, а противниците не — всичко върши работа.
Много е важно със съотборника ти да се следите един друг, защото това е често срещана грешка. Да не забележите знака си навреме, а противниците ви да го направят и или да спрат вашия „кент“, или да обявят такъв преди вас. Ще ти дадем няколко примера за подходящи сигнали и намигането не е един от тях.
Такъв е държането на картите в ръката ти по определен начин. Например, само два от пръстите ти да са видими за другите участници. Също така, да се почешеш по предварително определено място на главата – например челото или носа, всичко това са знаци за кент купе. Може да го направиш и със самите карти – колкото по-натурално изглежда сигнала, толкова по-малък е шансът да бъде разгадан.
Ако избереш да ползваш сигнал с говорене, вероятността да можеш да го използваш само веднъж е много голяма. Важно е да отбележим, че когато знаци за кент купе биват разобличени, трябва да се измислят нови.
Всичко, което трябва да направиш, е да събереш 4 карти от един вид — 4 дами или 4 седмици и тн. Но, за да спечелиш, партньорът ти трябва да обяви, че имаш „кент“, за да грабнете заедно победата. Или с други думи казано, трябват ти 4 карти и добър съотборник, който да завоюва победата. Разбира се, тези роли не са строго определени — един да събира, а друг да обявява, а напротив, всеки прави всичко.
Има и друг начин, по който можеш да спечелиш — като обявиш „стоп кент“, когато си сигурен, че противниците имат такъв. Кент правила са лесни, но се иска следене на няколко компонента едновременно — картите, които вървят, за да вземеш нужните ти на теб. Партньорът ти, който може да прави сигнала незабелязано, и противниците, които можеш да спреш по всяко време.
Когато го направиш, играта се брои за спечелена от твоя отбор. И обратното, естествено, ако спрат вас — точката отива при другия отбор.
За да си спретнете една хубава игра на kemps, ви е необходимо много малко. Покани трима приятели, грабни едно тесте обикновени карти като извадиш жокерите и седнете заедно на маса. Избирате отборите и сигналите и сте готови да започнете приключението наречено kent game. Подходяща както за малки, така и за големи — забавата е сигурна с лесните кент правила.
Картите произлизат още от древен Китай преди новата ера, а в Европа се появяват средата на 12-ти век в Испания. Точният произход на kent game не е ясен, но източници сочат, че родината му е Франция, други, че е Бразилия. Със сигурност, знаем, че когато се е утвърдила в Англия, е получила наименованието си kemps — благодарение на елемента на блъф. Където и да се е появила, игра на карти кент е заслужила своето място сред любимите на много европейци.
Колкото и правилата на игра на карти кент да са лесни, добрата стратегия винаги допринася за победата. Важно е да не използвате прекалено сложни сигнали, за да не бият на очи и да изглеждат естествено. Полезно е за успешна kent game с партньора ти да си изберете задължително време, в което да погледнете за знака. Например, с всяко прибиране на картите от полето или по време на всяко раздаване, за да не пропуснете важния момент.
Полезен съвет е да се опиташ максимално много да не е очевидно кои карти събираш, за да не те спрат. Объркай противниците си като постоянно въртиш карти, от които нямаш нужда, за да не знаят какво точно събираш. Ако разбереш какво събира съотборника ти и имаш такава карта в ръката – направи така, че да може да я вземе. И естествено, блъфа е на почит в игра на карти кент — опитай се да заблудиш противника, че имаш kemps.
Подобно на всички извести игри и kent game има много вариации в различните региони. Естествено, основните принципи са едни и същи и за всички тях ти е необходимо обикновено тесте карти. И приятели, разбира се — четирима човека, маса и добро настроение за игра на карти кент.
Основната разликa е предимно в обявяванията на различни ситуации. Когато извикаш „Carré-Coupé“, и партньорът и противникът имат готова ръка, но обявилият взима точките. При „Двойно Каре“ и обаждащият се, и партньорът имат ръка и се вземат 2 точки.
„Двойно купе“ — и двамата съперници имат ръка, но разобличилите взимат 2 точки. А при „Quattro“, и четиримата играчи имат ръка, но този, който познае, печели цялата игра.
Във варианта, наречен Cash, играчите викат „Cash!“ или „Counter Cash!“, за да спрат играта. Дилърът, също така, раздава 4-те карти на масата с лицето надолу и след това отброява „Три, две, едно, давай!“, за да започнете да играете. Същинска kent game, но с различен начин на обявяване на ръката.
Във варианта с фъстъчено масло, играчите изричат „фъстъчено масло“, когато вярват, че партньорът им има ръка. Обявяват „Jelly“ или конфитюр, когато подозират, че противниците им имат печеливша ръка и искат да ги спрат. Разликата отново е предимно в начина на обявяване.
Както вече стана ясно, всичко, което ти е необходимо е тесте карти и още 3-ма приятели. Това прави играта страшно непретенциозна и подходяща за всякакви места — от плажа, през автобуса до любимата маса или пейка в парка. Естествено, можеш да играеш и онлайн, където да потренираш за игри на живо.
За съжаление, в казината в България няма кент купе игра онлайн. Ако си фен на играта с карти, има други игри, които можеш да играеш. Можеш да откриеш игри от сорта на покер, блекджек, дори белот и много други. Ето и част от казината, в които можеш да го направиш:
Разбира се, препоръчваме играта на живо. Всичко, което ти трябва е тесте карти и приятели, с които да играеш. Страхотна игра за забавна и приятна вечер, стига приятелите ти да не са от хората, които лесно се сърдят.
Игра на карти Кент купе е подходяща за всички възрасти и гарантира приятно прекарване. Едно обикновено тесте и приятели са всичко, което ти трябва. Желаем ти успех!
Препуръчваме ти още да пробваш и следните игри:
От Лъчезар Малинов
май 20, 2024
СЪДЪРЖАНИЕ ❌ Проблеми при забравена парола ✅ Стъпки по възстановяване 🔒 Съвети за запомняне на парола 🆔 Забравено потребителско име 📧 Забравен имейл 🚀 Връзка с екипа Информация от която…
Прочети още...От Александър Йорданов
май 17, 2024
СЪДЪРЖАНИЕ 🤔 Какво представлява 🍀 История 📌 Правила ▶️ Къде да играеш 🏆 Залози на дурак Какво представлява игра дурак? Дурак игра е най-известна в Русия, но се играе значително…
Прочети още...От Росен Грънчаров
май 16, 2024
Правила и условия на Betano Мастър Betano Мастър за финалите започва на 28-ти април и завършва на 19-ти май. Имаш време да се включиш в играта на Betano - Надпревара…
Прочети още...